středa 25. března 2009

Abel Tasman kayaks

Možností jak prozkoumat národní park na kajaku je více, ale my jsme zvolili možnost jet na tři dny s tím, že jsme se za příplatek 40 NZD nechali odvézt na skoro nejsevernější bod, kam až můžete jet sami na kajaku. A tak nám zbývalo jen v klidu dopádlovat zpátky do výchozího místa v Marahau. Nejdříve jsme plánovali to jet celé nahoru a dolů na kajaku, ale nakonec se ukázalo, že se to sice dá v pohodě stihnout, ale takto jsme si mohli v klidu užívat nádherného počasí a zdejších krásných pláží. První den si tedy půjčujeme loď, dostáváme tříhodinovou instruktáž co a jak s kajakem. Vyzkoušíme si jestli se nám vejdou všechny věci, nachvíli jdeme na vodu, aby instruktor viděl jestli nejsme úplně marní a nakonec čekáme na AquaTaxi. Motorový člun kterých je v parku spousta a vozí lidi a kajaky na určená místa. Abych upřesnil to co můžete vidět na fotkách, v Marahau mají unikátní systém na to jak se naloďovat na člun. Používají tu upravené traktory s valníkem které celou loď dovezou po pláži až do moře i s lidma. Důvodem je to že u Marahau je velká písečná pláž a při odlivu (rozdíl mezi přílivem a odlivem tu můře být až pět metrů) to k pobřeží je asi půl kilometru po písku nebo jen po kolena vody. Jedeme k pláži nakládáme kajaky na člun a vydáváme se na čtyřicetiminutovou plavbu. Počasí bylo celé dopoledne zamračené,ale jen co se dostáváme k místu našeho vylodění, mraky mizí a celou dobu našeho výletu máme už jetady.n krásně modré nebe. Vykládáme kajaky na nádherné plaži. Hned skáču do vody se vykoupat, tomu se nedalo odolat. Poté nakládáme věci do kajaku a hurá kousek na sever k Shag Harbouru. Vyjíždíme o kousíček výše na pláž, kde poprvé můžeme vidět tuleně, samozřejmě fotíme a jedeme prozkoumat Shag Harbour. Sice je odliv, ale to nás nezastaví a tak v zátočině vidíme dovádět čtyři malé tuleně. Koukají co se děje, okouknou nám loď, ale nakonec se neodvažují až k nám. Odplouváme se podívat na Tonga island, kde je celá kolonie tuleňů. Marťa si moc přeje aby k nám některý tuleň doplaval, ale bohužel se jí to nevyplňuje, malý tuleni se evidentně ještě bojí i přes snahu prozkoumat vše co se děje kolem nich. Den se pomalu chýlí ke konci a tak zamíříme do kempu postavit stan. Kempů je tu spousta, některé jsou přístupné jen z vody a na některé se dostanete i z podél pobřeží vedoucího treku. My si samozřejmě vybíráme menší kemp přístupný jen z moře. Druhý den pomalu plujeme podél pobřeží dolů, i přes odliv zamíříme do malé laguny, kde vytéká řeka a jedeme kus proti proudu. Marťa dělá navigátora ale málem nás potápí když nás navádí přímo na kámen. Nastěstí kajak odolává a tak můžeme pokračovat v cestě do další zátoky. Tady jsou podél pobřeží postavené domy a hlavně je tu plnou lodí a lidí. Blee. Nakonec doplouváme přes obávanou (my jsme tady měli vodu jak zrcadlo) Mad mile do našeho dalšího kempu. Poslední den prozkoumáváme Adele island, vystupujeme z lodě a vydáváme se úzkou cestičkou nahoru na kopeček porozhlédnout se po krajině. Ještě zajíždíme na další menší ostrůvek s pěknou pláží. Asi po hodince válení vyrážíme směr Marahau vrátit kajak a ukončit tak naše putování. Celý výlet se nám moc líbil a osobně si myslím, že je to jedna z nejlepších věcí co tady na zélandě můžete podniknout. Krásné pláže, tuleni, plno různých ptáků a mírně namožené ruce z pádlování v nás středoevropských suchozemcích zanechali jednoznačně krásný pocit. Galerie tady.