čtvrtek 12. července 2007

RST oil

Pokud chcete vidlici předělat na olejové mazání, což vřele doporučuji, udělejte to nejlépe hned po vybalení z krabice.


Co na to potřebujete:


Imbus č.4, segrovky, gola sadu (stranový klíč) č.20 a 22, křížový šroubovák, technický benzín, štetku na lahve. Kupu hadrů. Trpělivost. Injekční stříkačku, olej (já dávám olej do vidlic SAE30, ale je možno použít třeba i motorový olej) Tento návod, nebo jiný návod :)




Vidlici rozděláme následovně:

1. Povolíme šroubovákem šroubek jistící kolečko štelování útlumu.
Vyndáme kuličku a pružinku.
2. Povolíme šrouby na spodku nohou.
3. Sundáme vnější nohy.

4. Sundáme gumové dorazy.

5. Očistíme hadrem vše od vazelíny.


6. Vyndáme tlumící patronu pomocí goly č.22 a očistíme hadrem.


7. Vyndáme pružinu a trny pomocí goly č.20. Zase vše očistíme od vazelíny. I pružinu.


8. Sundáme segrovku a distanční podložku. Nemusím dodávat, že vše očistíme hadrem.


9. Vyčistíme vnitřní nohy uvnitř hadrem. Vnější nohy uvnitř pomocí hadru, technického benzínu a štetky zbavíme vazelíny. Pokud máme vše očištěno, oddechneme si neboť máme většinu špinavé práce za sebou.


Složíme jí takto:

10.Vrátíme na původní místo distanční podložku se segrovkou (levá noha).


11.Prostrčíme sponí trn podložkou a nasadíme dorazy. Spodní doraz ( jsem si strčil dolu k segrovce aby mě trn nezajížděl a hořejšek jsem dal zároveň s koncem trnu. Vnitřní nohy dáme korunkou dolů.


12.Z vnějších nohou si sundáme pružinky z prachovek a pro jistotu si je nasadíme na obě nohy. Naštve to pokud na to člověk zapomene :)

13.Nastává složitější operace a tou je nasezení spodních noh na vnitřní, chce to trošku šikovnosti hlavně dávejte pozor na to aby prachovky nebyly nějak zdeformované dovnitř. Pokud se vám to povede tak jemně tlačte spodní nohy ke korunce až trn s těsněním narazí zevnitř na spodek nohy. Asi se stane, že dirka v těsnění na šroub nebude přesně na dirce v noze a tak použijte třeba šroubovák a trn si posuňte na prostředek.



14.Zašroubujte šroubek, zde je důležité dobře (na krev) dotáhnout, což se někdy povede, ale spíše se vám stane že se bude trn protáčet, tak dotáhněte co to jde. Nezoufejte, dotáhnete ho až bude vidlice kompletní.


15.Nasaďte pružinky.


16.Vložte tlumící patronu a zašroubujte šroubek. Pokud jde utáhněte na krev.

17. Injekční stříkačkou vstříkněte 40 ml oleje do každé nohy. Jak vidíte tlumící patrona není ze zhora uzavřená. A u nohy s pružinou olej také dolů proteče. Nemusíte se bát :)

18.Zašroubujte horní zátku tlumící patrony a zlehka dotáhněte golou. Opravdu zlehka!
19. Vložte pružinu a horní trn a dotáhněte golou.
20. Nasaďte pružinku a kuličku a štelovací kolečko, zašroubujte šroubkem.

Tak a máte hotovo.
Pár upozornění, pokud se vám nepovede utáhnout spodní šroubečky nadoraz tak je zkuste utáhnout když je vidlice stlačená (nejlépe pokud vám jí někdo zatalačí. A občas si kontrolujte jestli nemáte šroubky povolené ať vám to nevyteče spodem. Pokud by olej utíkal nějak výrazněji kolem těsnění tak to zpočátku ignorujte. Mělo by to přestat. Pokud ne, je něco špatně. Také bych doporučil výměnu oleje a vyčištění vidlice aspoň jednou za dva měsíce. Myslím si, že rozebrání vidlice není tak složité a určitě se to vyplatí.
Po každé jízdě otírejte prachovky! To by jste měli dělat i když je to třeba Marzocchi.

186 komentářů: